21 Mart 2019 Perşembe

Gaz Lambası

737 Max'i satın alan üç Amerikan havayolunun mum her biri cockpits'i donatmak için farklı bir yaklaşım aldı.

Şirket, uçakların 100'ünü sipariş eden ve filosunda 24 olan American Airlines, hem saldırı açısını hem de hava ışığını satın aldığını söyledi.

Uçakların 280'ünü sipariş eden ve şimdiye kadar filosunda 36 Sayan Southwest Airlines, en iyi uyarı seçeneğini satın almıştı ve pilotların kafalarının üzerine monte edilmiş bir ekranda bir saldırı göstergesi açısı da kurmuştu. Aslan hava kazasından sonra, Southwest, pilotların ana bilgisayar ekranlarına saldırı göstergesinin açısını yerleştirmek için 737 Max filosunu değiştireceğini söyledi.

Uçakların 137'ünü sipariş eden ve 14'ü alan United Airlines, göstergeleri veya doğru ışığı seçmedi. Bir birleşik sözcüsü, pilotların uçağı uçurmak için diğer verileri kullandığı için havayolunun özellikleri içermediğini söyledi.

Boeing, MCAS yazılımında başka değişiklikler yapıyor.

Mcas, devrildiğinde, belirli bir uçuşta yalnızca bir sensörden okumalar aldı ve sistemi tek bir başarısızlık noktasına karşı savunmasız bıraktı. Aslan hava kazasında bir teori, MCAS'IN sensörlerden birinden hatalı veri aldığıdır ve kurtarılamaz bir burun dalışına neden olur.

Boeing'in söylediği yazılım güncellemesinde MCAS, her iki sensörden de okuma almak için değiştirilecektir. Okumalar arasında anlamlı gaz lambası bir anlaşmazlık varsa, MCAS devre dışı bırakılacaktır.

Güvenlik uzmanları, güvenlik ışıklarını ve tüm uçaklardaki saldırı göstergelerinin açısını bir araya getirmenin hoş bir hareket olacağını ve pilotları uyaracağını ve sorunlu bir uçuştan sonra bir uçağa hizmet eden bakım personelinin sensörlerle ilgili sorunlara uyaracağını söyledi.

Uyarı, özellikle, bir sensör arızasına dikkat çekecekti ve yanlışlıkla etkinleştirilirse mca'ları kapatmaya hazırlanmaları gereken pilotları uyardı, bir aviyonik ve uydu iletişim danışmanı ve Eski Boeing uçuş kontrol Mühendisi Peter Lemme tütsülük söyledi. ” Anın sıcağında kesinlikle yardımcı olacaktır " dedi.